21 listopada, 2009

Dlan


Možda liči na skrolove s Mrtvog mora, ali nije tako staro.

Na petoj godini primijenjene kolega s klase Zlatan Kovač počeo je raditi grafički opremu za jedan list u nastajanju. List se zvao Dlan, bilo im je zgodno da imaju ilustracije i strip pa me Kovač uključio. On je napravio naslovnicu (otisak dlana) a za duplericu sam nacrtao te dvije ruke . Koristio je to u prva tri broja u različitim varijacijama.
Naravno, bilo je tu još mojih crteža uz zanimljivosti iz povijesti, a i strip. Ovaj prvi objavljen je uz uvodnik, u drugom sam dobio dvije kompletne strane, u trećem više nije bilo stripa. Serija Katastrofe (svaka epizoda dvije table, uvijek drugi likovi) bila je ono što se nazvalo «igranje s medijem». Napravio sam ih tada šest, a nakon ove dvije Polet ja kasnije objavio još jednu. Tri neobjavljene su nestale u bespućima povijesne zbiljnosti.



Dlan je pokrenula grupa mladih. Vidi se iz uvodnika zašto. Iako je izgledao poput nekog fanzina, furali su ga vrlo ozbiljno i bio je tiskan u plavoj i crnoj boji.
Ne sjećam se kako se zvao glavni urednik, no on je bio i šef benda. Pisao je i komponirao pjesme, svirao. Jednom sam bio na njihovoj svirci, u crkvi pored Dolca. Nedjelja dopodne. Kad bi svećenik zaključio neko poglavlje u propovjedi, oni bi odsvirali i otpjevali pjesmu ili dvije. Bio je to pravi bend, električne gitare, mikrofoni, pojačala. Nakon mise pomogao sam im prenijeti bubnjeve preko placa. Instrumente su držali u nekoj prostoriji ispod svećenikovog stana.
Ne znam kolika je bila naklada Dlana a vjerojatno je izišlo više od tri broja, ali u ta tri su potrošili sve ilustracije koje sam tada napravio. Nisu tražili nove, malo su se durili kad su otkrili da radim za konkurenciju (Veritas)...
Ali to je već druga priča.

Nema komentara: