05 studenoga, 2009

Literatura u Fokusu


Fokus je bio list za povijest i politiku, u fazi kad sam ga ilustrirao nosio je podnaslov Korjeni budućnosti.

Ali bilo je i literarnih tema i polemika. To je bilo puno lakše i zabavnije ilustrirati, a valjda ne treba sad isticati da su te ilustracije bile puno više od puke dekoracije - bili su to crtačevi autorski komentari teksta ili cijele tematike.
Muze koje se mlate nacrtao sam povodom neke polemike oko neke knjige, danas nikog nije briga koje. (Naravno, sve muze su isti tip žene, jedino sam im dao različite rekvizite i frizure).
Andriću je netko prišio neke "patrius" tekstove pa su se i oko toga pjenili.

Oblomov je već imao veze s poviješću i politikom a posebno mi je bila draga ova za Marqueza, jedna od zadnjih za Fokus.

Bilo je to u doba "nestašice" papira pa su sve novine morale izlaziti na manje strana. Za Fokus, koji je bio mjesečnik, to je značilo smanjenje za čak 32 stranice. Glavni urednik Stjepo Martinović se snašao i našao sponzore - knjižarske izdavačke kuće koje su dale i papir i tekstove iz knjiga u pripremi, sve na ime reklame. Tako se rodio "podlistak" koji je bio dodatak u sredini lista na sponzoriranom papiru.
Na žalost, ni to nije dugo potrajalo...

3 komentara:

Damir kaže...

ove ilustracije su odlične!
imam kući fokus sa ilustracijom na vrhu.
unutra ima barem 5 tvojih ilustracija.
to mi je, glede količine objavljenih ilustracija u broju, bilo nevjerovatno...
čudno mi je u tom broju bilo čitati, sa odmakom skoro 30 godina, neke zastarjele, dobro napisane, tekstove kojima se "pere mozak" čitatelja - naravno to nema nikakve veze sa ilustracijama.

Matija kaže...

Fan-ta-sti-čno!

Anonimno kaže...

Fenomenalno!