03 ožujka, 2010

Kurir

Kurir je bio list koji je izlazio u Sisku, namijenjen djeci u osnovnoj školi. Dugo je izgledao kao crno-bijele novine, a kad ga je preuzela mlađa ekipa iz Centra za kulturu (kazališna grupa Daska…) htjeli su uvesti boju, stripove, ilustracije… Priča do mene ide ovako – u Sisku je gostovao Enes Kišević pa su ga pitali zna li nekog tko bi to mogao i htio raditi. On im je preporučio Joška Marušića. Marušić je rekao da ne bi pa i im je preporučio mene. Ja sam rekao da bih, ali likovnu opremu (ilustracije i strip), ali za grafičku opremu sam preporučio Vjeku Ivezića…


Krenuli smo tako početkom školske godine 1984/5 svi zajedno. Čak je i Marušić u početku nešto crtao. Zagrijao se i surađivao i Jules Radilović, Magdi Dulčić sam tu objavio prve plaćene stripove i ilustracije, Milan Trenc je crtao Milana Blentona, ovog puta po svom scenariju, crtali su i Bešlić, Devlić i drugi…
Vjeko je, naravno, napravio logotip i u početku radio dizajn i prijelom. Ali, bio je nešto nezadovoljan, previše toga sam mu ja diktirao, a i lova nije bila osobita. OK - dogovorili smo se da jedan broj (četvrti ili peti) on napravi potpuno po svom. Hm, pogriješio je – ilustracije i tekst je potpuno podredio dizajnu pa su u Sisku bili razočarani i nezadovoljni tim brojem. Nije izgledalo kao list za djecu…Urednica Đurđa Vuković me uspjela nagovoriti (ona bi rekla «šarmirati») da ja preuzmem i grafičko-tehničku opremu.


Radio sam to nekoliko godina. List je izlazio jednom mjesečno tijekom školske godine, a bilo je i dvobroja pa mi nije bio veliko opterećenje. Tiskao se u Kostajnici, danas Hrvatskoj Kostajnici (prijeko Une je sada Bosanska). Sjećam se Mileta Vasića, koji je ljubazno primao Đurđu i mene – nisu baš imali previše posla. Nisu imali ni skener, puni kolor je bio problem, naslovnice su slali u Vjesnik. Ponekad sam ih riješio koristeći ručno razdvajanje boja, a i unutra je bilo kolora.
Dogovarali smo i strip o bitci kod Siska, ali to je već druga priča…

2 komentara:

Damir kaže...

odlična mi je ideja sa izljevanjem svemira iz časopisa. taj crtež je ujedno moj favorit a i više je zvijezda u svemiru nego na glavi kurira. neobično mi je da je toliko strip crtača sa svojim stripovima i ilustracijama sudjelovalo u kreiranju jednog danas zaboravljenog časopisa.

Z kaže...

Iako je u početku bilo velikih ambicija ("Kurir" se čak nekoliko puta pojavio na kioscima) ipak je to ostao lokalni list koji čak nije imao ni ekipranu redakciju.
Za mene je to bilo dobro iskustvo, iz ove perspektive - nešto kao zagrijavanje za "Patak".