21 studenoga, 2010

Flos

Negdje 1987. napravio sam ovaj crtež iz razloga kojih se sada mutno sjećam. Bio mi je dobar pa sam ga poželio objaviti. Kako sam u to vrijeme uređivao strip magazin Patak ispalo je da to mogu objaviti tako da nikome i ne pokažem crtež. Napisao sam gore Zlatka a ispod Flos i objavio ga u šestom broju Patka.
Nije to bio strip, nije imalo ni teksta, ali bio je to nevjerojatan i dotad nedoživljen osjećaj "umjetničke slobode".
Kad je objavljen, crtež se jako svidio nedavno spomenutoj Magdi Dulčić koja je odmah nacrtala nekoliko svojih verzija na istu temu.


Ne znam kako i zašto, ali koju godinu kasnije to je objavio i Polet, list Saveza socijalističke omladine, tada već na izdisaju. A onda je to (detalj) prenio neki, danas zaboravljeni list Nedjelja, gotovo kao ilustraciju uz intervju s nekim četnikom.
Još uvijek je to bila Jugoslavija, a u SR Hrvatskoj je bila popularna pjesma u kojoj je bio stih "...zadnja ruža hrvatska" (uf, kojih li metafora), a ako se ne varam, onaj četnik je završio na sudu za ratne zločine u u Haagu.


Nekako u to vrijeme izašao je i ovaj prilog, vjerojatno u listu Erotika


Devedesete sam taj crtež stavio uz sadržaj u strip-knjizi "Spore", ali bez rastera i crnog noćnog neba. Bolje se istaknula "krv" koja curi iz ruže.


Dvije-tri godine kasnije ta je verzija bila i na naslovnici Kulta, tjednog dodatka za kulturu u Glasu slavonije


I tako, ima toga još, ali za ovu priliku dosta. A ako se pitate je li mi netko platio nešto za to, odgovor je - NE.
Umjetničke slobode ponekad imaju cijenu koju si plaćamo sami.

4 komentara:

Anonimno kaže...

Zanimljiva prica, mogao bi napraviti strip u stripu tj pricu u prici od nje...pozdrav Mm

Z kaže...

Mogao bih, ali znaš kako kažu - ŽIVOT PIŠE ROMANE, a sve ostalo je...tržište.

Damir kaže...
Autor je uklonio komentar.
Damir kaže...

slažem se sa Mm. zanimljiva priča!
na ovom blogu ih ima čitav naramak.