22 studenoga, 2010

Neke izložbe (2)

1991 - Crtež na ovoj pozivnici zapravo je bila ilustracija za neki tekst u Modroj lasti i nikad nije ukomponiran ni u jednu epizodu stripa "Zlatka". Tema ilustracije je bio - strah.
Bila je to jedna od zadnjih izložbi u "Strip galeriji" Cesarec.


1993 - Za izložbu u Našicama sam se ponovno potrudio. Za katalog-pozivnicu nacrtao sam dvorac Pejačević (gdje je bila izložba) i viteza na krilatom konju (u Našicama je izlazio simpatični fanzin Vitez, stavili su to kasnije na naslovnicu).
Izložbu je trebao otvoriti Duško Gačić koji je napisao i lijep popratini text. Dan prije otvaranja ukrcali smo sve u njegov auto, no nije mi bilo dobro i te noći sam završio u bolnici (zahvala Nataši)...
Gačića sam uspio nagovoriti da ipak ode u Našice, i postavi i otvori izložbu bez mene.

On je sutradan krenuo ali negdje na pola puta (blizu Garešnice) mu je crko auto. Vratio se u Zagreb autobusom, a kako je auto s mojim radovima vraćen morate pitati njega, ja sam tada bio komiran u bolnici.
Katalog je bio štampan ali izložba je odgođena, pa datumi ne odgovaraju istini.

Krajem godine izložba je ipak postavljena i otvorena, ali Duško Gačić je u međuvremenu mobiliziran, negdje na ratište blizu Dubrovnika (u "Dnevniku osmatranja" od 25. studenog 1993. zapisano je da je tog popodneva na Duška dva puta pucano iz snajpera).

U Našice sam pozvao Darka Macana. Ostali smo tamo tri dana i ispalo je jako dobro, a Macan je za Modru lastu kasnije napravio i mali stripić sa izvješćem o tome...


1993/94 - Hamburg - Nisam tamo išao, ali pri vraćanju izložbe ukradeni su neki originali na aerodromu...

2 komentara:

Dan kaže...

"Gačića sam uspio nagovoriti da ipak ode u Našice, i postavi i otvori izložbu bez mene."
Nije točno.
Ali koga ti detalji danas zanimaju? Mene ne, a povjesničare stripa (ako takvih ima), mislim još manje.
Izložba je održana. I to je to.

Z kaže...

Izložba nije održana u datumima koji pišu na pozivnici-katalogu.
To je zanimljivo jednom kolekcionaru.
A neću ponovno mijenjat tekst - ako te nisam ni zamolio ni nagovorio, ne znam što je bilo treće. Ak se ni ti ne sjećaš, koga briga ako navodno "nije točno".

Napokon ovo su priče o mojim crtežima-ilustracijama koje ponekad imaju veze i s konkretnim ljudima. A samo jednom se dogodilo da dvojica aktera priče budu u smrtnoj opasnosti u produljenom vremenu objavljivanja ilustracije.
A sad, to je meni zanimljivo.