16 svibnja, 2016

Euro Big Bang

My god, it’s full of stars” is a phrase associated with a scene from the 1968 film “2001: A Space Odyssey”.
The phrase is not from the movie itself, but from the novelization that screenwriter Arthur C. Clarke wrote at the same time as the screenplay. “The thing’s hollow -- it goes on forever -- and -- oh my God! -- it’s full of stars!”
 
No, u ovoj pričici tek je 2000. godina, Hrvatska tada još nije bila u EU ali je imala Ministarstvo za europske integracije. Za njih je tada radio Stjepo Martinović pa me jednoga dana pozvao na kavu.
Pun entuzijazma, kaže da im za neki leksikon o EU treba majstor političke ilustracije, a to sam, kao, ja (surađivali smo 20-tak godina ranije u magazinu Fokus).
Pokušao sam se nekako izvuči, ne zanima me baš politička... djevojke u ljetnim haljinama volim...i tako to. 
"Izvrsno! Ti bi mogao kreirati hrvatsku Marianne!" - kaže Stjepo. Vau, velika čast, tako me dobio.
Pretpostavljam da mi je dao tekst, neinspirativno, suhoparno. Nacrtao sam desetak povezanih crteža, poput stripa ili storyboarda za animirani spot, sve puno zvijezda... i naravno djevojka u ljetnoj haljini. Odnesem to pokazat kao skice, a Stjepo kaže - "Izvrsno, to je to!" - pa prešutim da su to samo skice.
Leksikon je tiskan kao brošura-harmonika, jedva da je bilo mjesta za minijaturne ilustracije, moglo je i bez toga. Dizajn i realizacija - POP&POP. Plava boja, grubi raster i, naravno, pobrkali su redoslijed... Nema veze, ionako je tu bitan tekst, strukturni fondovi, sustav trgovinskih povlastica i ostalo.





Nakon više od 20 godina čekanja Hrvatska je danas u Europskoj uniji, a u nekim drugim državama koje čekaju na prijem neki drugi crtači ilustriraju informacijske brošure...ili možda ne crtaju.
Stjepo Martinović piše i izdaje knjige i vrlo je žestok na fejsbuku, a Ministarstvo za europske integracije se integriralo u neko drugo.




Nema komentara: