Pretraži ovaj blog

27 listopada, 2009

Balada

Osiječki list Maslačak je izlazio šest puta godišnje i u ponekom broju bih nešto ilustrirao (više o tome drugi put). Format je bio mali, b-5. Par puta sam im nudio crteže u koloru za naslovnice, ali nisu ih objavljivali. Primjer - nacrtao sam dječaka koji se drvenim mačem bori protiv zmaja, nije im bilo dobro jer su se bojali da politički pokrovitelji lista u tome ne prepoznaju Svetog Juraja...
Onda je u proljeće 1984. godine gost-urednik, kao, bila Modra lasta. U Lasti su me zamolili da napravim kolor crtež kojim bi povezali Lastu i Maslačak. Izmislio sam ove klince -

To je objavljeno na predzadnjoj strani Maslačkovog omota.
I eto, zovu odmah nakon toga mene iz Osijeka da im napravim naslovnicu idućeg broja. "Hoćete objaviti?" pitam. "Joj, samo da ne bude nešto sa Svetim Jurajem, neka budu klinci kao na ovoj s Modrom lastom, imaš cijeli omot, i prvu i zadnju stranu."
Počnem ja crtati klinca u sličnoj odjeći kako peca ribu na naslovnoj, a curicu kako to gleda sa zadnje. Dok sam crtao smislio sam i zgodnu priču u kojoj bi djevojčica imala krila i mogla letjeti. Nacrtam krila i ovoj, ali zabrinem se - neće ovo objaviti, pomislit će da je curica anđeo, a to se nikako ne bi svidjelo političkim pokroviteljima.

Nazovem Osijek i pitam ih treba li im i strip, oni kažu da može, ali najviše osam strana.
OK, da skratim... Napravio sam strip od osam malih tabli gdje sam u tekstu sve "objasnio". Tak je nastala prva Balada. Klinci su se tamo zvali Ivica i Sunčica, bilo je teksta i dijaloga. Strip je bio crno-bijeli, a od ovog omota sam napravio dvije slike koje su ukomponirane u strip.
Naravno, složio sam i drugu, puno poznatiju verziju, bez teksta i na dvije velike table. Ta je objavljena svugdje.
U jesen iste godine sam za Kurir nacrtao naslovnicu s istim likovima -

Kasnije su nastala još dva nastavka Balade, jedan od njih u sklopu novog serijala Zlatka (prvi strip s imenom Zlatka nastao je 1985. a Modra lasta ga je počela objavljivat tek 1989.).
Tek nakon par godina sam sve to spojio i kolorirao. Ideja je bila napravit slikovnicu, ali nije se našao zainteresirani izdavač, pa se Zlatka sjetila da ispriča kako se sve to njoj izdogađalo, a Modra lasta je to integralno objavila 1992.
Eto, tak su nastali neki likovi i stripovi - na temelju nekih zaboravljenih crteža i naslovnica.
Ima tome još jedan primjer, ali to je već druga priča.

Nema komentara: