Pretraži ovaj blog

16 listopada, 2009

Vrijeme

Krug žutih zvijezda na ovome satu podsjeća s kojim optimizmom se očekivalo primanje Hrvatske u Europsku uniju. «Trebalo» je to biti 1992. Sjećam se da je u predvorju bivšeg kina Balkan proradio kafić koji se zvao Europa 92, Milan Blažeković ubacio je te zvijezde i u špicu za Animafest… Sad govore da su pregovori tu negdje, u EU bi trebalo valjda 2012. Šta ti je 20 godina…sitnica.

Inače, ovo je bila prva naslovnica Modre laste napravljena na kompjuteru. Došao sam sa skicom u njegov studio i gnjavio Vjekoslava Ivezića da mi to posloži. Trajalo je to puno duže nego smo pretpostavljali, a vidi se moja opsjednutost bačenim sjenama – brojke, cvijeće, čak i kapljice kiše - bacaju sjenu. Vjeko mi je demonstrirao kako je to sad lako jer ne moraš rukom crtati a sve ispada precizno. Konstruira se cvijet, kopira, ispuni crnom bojom, dodaš prvi cvijet (prethodno ga učiniš neprozirnim) na taj crni i imaš jedan cvijet sa bačenom sjenom. Onda sve to više puta kopiraš i dobiješ puno cvijetova koje samo treba posložiti… Uglavnom, trajalo je satima a skica je još uvijek bolje izgledala. Ali kad smo u svitanje dodavali boje…E, to je bilo to – čisto, jednostavno, precizno.
Problem je bio kako sad sve to izvaditi iz kompjutera i odnijeti u tiskaru. Vjeko je sve znao pa je napravio razdvajanje na četiri osnovne boje. To se isprintalo, za svaku boju posebni isprint (crno-bijeli, naravno). U Vjesniku se presnimilo na četiri filma i eto…
Ali ipak, žute zvijezde sam prvi put nacrtao godinu dana prije, na ovoj naslovnici

Nema komentara: